Sunday 7 April 2013

Jalan Jalan Europe (German- Austria-London-Paris) PART I

Ho yeahhhh...

macam yg aku mention in earlier entry...
this entry aku xtau le panjang mana nak taip..
tp bear in your mind.
aku akan share every single moment aku dalam entry ni..
yela...mana boleh lupe...even dah berlalu pun vacation tu..aku kadang,bila tgk gambar
rasa macam nak nangis je.
yela,pergi mmg best..nak balik tu berat je rasa.

Start with,perjalanan pergi
aku pergi dengan Emirates Airlines..around 23 January  at 2 a.m kitaorg bertolak meninggalkan  KLIA.
oh ye, yg pergi this time, Mira, my siblings, kak Anis n Abg Ngah (Mira's Cousin), n Aunty Ana(Mira's mother)..infact, ada perkhabaran yg sedih...Mira's Tok Wan passed away before kitaorg depart..mmg aku tergamam la..Alya(Mira's Sister) menangis ..aku tergamam at that point...tp,perjalanan tetap diteruskan.
sgttttttttttt best hospitality Emirates Airlines..
aku xpernah experience naik dengan Emirates Airlines..
infact, toilet pun best.. ha ha ha...yg best aku duk pi tekan lotion and handwash byk kali....bau lemon dia menusuk ke hidung bg fresh..
bila ko naik2 je airlines ni,akan diberi warm towel..bagi refresh muka dlu..
then,nama pun bertolak pagi...mmg sepanjang perjalanan akan tido jer..
until kitaorg transit ke Dubai International Airport dalam 4 jam..tu pun, xlama mana..duk kejap .solat subuh...sedekah  yassin dekat arwah tok wan mira..then tunggu turn nak naik flight semula ke Munich.
                                          yeah, flight this time Airbus A380.flight ke Munich..mmg spacious...sgt sukeee
                                          passenger xramai. so, mmg sorang satu tempat. flight attendant siap offer  suh     
                                          duduk...tp.........4 hour duk dalam tu x gerak2 flight nya..sbb weather x 
                                          mengizinkan that time.siap aku tgk lebih 3 citer..tp,best gile aku 
                                          cakap entertainment yg Emirates Airlines offer..cakap je nak cerita apa..
                                          aku khatamkan terus cerita yg aku xsempat tgk kat KL.bab makanan pun, lg la
                                          best,

                                       ni pic dalam lif dekat Dubai International Airport..


 Sampai dekat  Franz Josef Strauss Airport, Munich..Kami pun disambut oleh
 Uncle Din..kami ber enam naik van..xmuat keta kan. then, dok melayan la driver van tu..dok paksa kitaorg cerita pasal M'sia.  last2, sampai jugak dekat rumah Mira..Radeckesstrasse..mula2 sampai...giler happy aku.Selama ni dok tgk through fb n instagram Asyraff (Mira's youngest bro) jer,...siap jakun gi pegang salji...ya Allah..sejuk baqqqq hangggg.sat, aku tepek gambo ..
ni pic dekat trampoline..kat sini la port main bola, port buat snow man..sobsssssssss..i hate memories..:(
sbb rindu kot......n besttttttt sgt...dlu gi korea xmerasa snow...now, baru merasa...mmg numb kejap la tangan aku masa dok rajin pegang snow tu..ni nak keluar gi beli boots dekat OEZ.aku suka gila Munich ni...xtau nak describe macam mana suka nya.semua best..tp mula2 xdapat terima hakikat,dalam train ada dog, dalam shopping mall ada dog,kadang2 aku hati2 jalan...takut la ter kena ke apa ke..dah la mmg spesies takut hanjeng..ha ha ha... :) :P


Ok,then  around 25 Jan until 27 Jan Kitaorg gerak ke Paris..Paris is extremely best.tapi tah aku rasa insecure sikit kat sana, even, student2 German dah siap pesan...be in group...sana ramai pick pocket..n yes its true...aku experience dengan 3 lelaki ni ..aku pandang depa,depa pandang aku..renungan tajam okeh..bukan menggoda,,,baqq hanggg..seb baik kami jalan dalam barisan..then, sampai lah kami ke apartment..oh ye, kitaorg gi tu right after selesai tahlil arwah n bacaan yassin...dalam kul 3 pagi gerak gi train station.naik train ICE xsilap,.bayaran nya aku dah luperkkk...adehhh...spesis pelupa betul aku ni.then,sampai2 je kat apartment...dalam pagi xsilap...then kami jalan2 sekitar Paris...jap,tepek gambo..
before depart to Paris...at 3 in the morning...
                                         ni la station Sentier...last station ke apartment kitaorg.
                                         So far, train station kat Paris ni ...sgtttttttttttttttt kotor
                                         n even xsafe bg aku..so,better watch out your belongings la 
                                         b4 naik train tu...
                                          street dekat Sentier.lupe la nama apa..
                                          ni dekat Fanneculair..sini,apa yg best adalah view dia..naik atas tu
                                          nanti dapat tgk seluruh Paris.atas tu church....mmg best.siap aku nak promote
                                          eclairs n hot choc kat sana superrrrrrrrrrrrrrrrr yummmylicious.so,pls try ye.
                                         yada yada....ni la souvenior shop area Fanneculair tu.
                                         berhabis banyak sgt kat sini,,siap cashier tu cakap.. Masya-Allah
                                         hehehe....tp,lupe plak nak tgk cross sign in each of souvenier.
                                         so,b4 balik ke Munich,singgah la jap gi tukar...seb baik dapat..
                                         Cashier nye yg baik lg peramah tamah...ha ha ha
                                         
                                          comel momel kan...biru bawah tu...toaster baq hanggg...lawa kan
                                          reger pun comel...sempat pegang je la...
                                          Kebab shop..area Moulin Rouge..buat sesape yg tak tau
                                          Moulin Rouge ni byk kedai sex shop, bar n so on..
                                           hang jgn pi masuk pulak...aku pi pun pi tangkap gambaq ja.
                                         suhu time tu aku xsure..tp Paris sgt sejuk2 amat
                                         paris dia berangin..so...ko akan xselesa la..sbb sgt3 sejuk
                                         Kami dok posing ni pun tahan jer la...sejuk yg amat
ni Louvre Museum...view time malam,,the bomb,,tmpt yg aku 
 nk gi sangat...even, bukan pencinta art pun...U should go there..
ada Monalisa ..so,ramai dok gi tangkap gambo kat situ je la..take turn ye..
Macam aku,,,habih org dok tangkap..terus je cepat2 tangkap...adeh gambo dalam phone.


                                                     yeah,,alhamdulillah..impian satu ni dah tercapai..dengan adik2 pun jadi la
                                                    dengan bakal-suami-to-be...igt..ini amaran keras...sila bawa saya ke sini 
                                                      ya,honeymoon nanti...kah kah kah.... :Pbila nampak eiffle depan mata..
                                                    keterujaan tu adalah tahap ke 8..view malam lg romantik youuuu..i likee :)

Esoknya 26th Jan kitaorg siap2 pagi2 buta...nak gi Disneyland Paris...yeahhhh,dapat bergambar depan castle yg cantik ittewwww..
                                          Dengan hadek-beradek....infront of Walt Disney Studio..oh ye,
                                          dekat Disneyland ni ada 2 parks.1 is Walt Disney Studio satu lg
                                          Disneyland Park
                                         ni la,first ride yg kitaorg naik..aku panggil mushroom..ha ha ha
                                        kaler ninja turtle youuu..mmg stok naik..aku tutup mata je mampuuuu..
                                         takuit punya pasal.
                                          see...what i see...he he he...lawa kan..
                                         dulu selalu berangan...now,dah jadi kenyataan :)
                                         souvenier dalam Walt Disney Studio.
                                          hey mickey..mickey go mickey...he he he..
                                                    yezza..lawo kannnn :)

nak pendek cerita....esoknya 27th Jan (Ahad) Kami bertolak balik ke Munich..
so far, Paris ni best...tp better be extra carefull dengan belonging...sbb my youngest bro
had experience with African kat sana..kena betul2 masa aku n others dalam souvenier shop dekat Fanneculair.Tau2 je my bro n mira's cousin  hilang..gi nak tangkap gambo..skali kena pau..seb baik xbanyak...kat Fanneculair tu mmg banyak African..dia offer utk beli gelang hape tah...kunun macam dah jampi serapah la...kunun2 last suh bayo..seb baik x kena rompak ke apa.itu yg lg risau...so...extra carefull yer...okeh,panjang sgt dah entry ni..aku up 2nd part ..sat naaaa..TUNGUUUUUUUUU :) ....

No comments:

Post a Comment