Sunday 7 April 2013

My life after 7 month

Assalamualaikum n holla everybodyyyyyyyyy

Ya Allah,lama gileeeeeeeeeeeeeeeee (tgk berape byk eeeeeee tu symbolize, lama sgt x update) x update blog kesayangan ni...kalau dulu...kat blog lama...every month paling tidak...ada 2-3 entry...right now...malas tahap apa pun tak tahu la...okeh,kali ni....aku janji will up 2-3 entry per month atleast.kalau idak,what for this blog ada kan??atleast, apa yg aku xpuas hati ke, any single thought that across my mind will share in this blog..oh ye, aku ni addicted baca blog org je..blog sendiri terabai...sobssssss.


Okey, right after aku habis ber intern kat company dot dot dot...around October aku pun me rajinkan diri kerja under abah company..actually, abah have their own company in Gombak.abah dah lama establish in hisworking field about 20 years.sedar x sedar..mula-mula abah bertapak dalam business area ni pun igt lagi,that time aku kecik lagi..tak tahu apa2..tahu2 abah sibuk memanjang..bila aku dah involve sendiri dalam his working field baru aku paham...kadang2 o.t sampai 2-3 pagi tu dah jadi biasa...abah he is doing consultant in quantity surveyor... kadang2 aku pening jugak...working field Q.S ni ..ye la aku basic office managemnt or secretaryship..tibe2 nak kene involve dengan drawing2, call client tanya itu ini, call board...basically aku menjawat jawatan sbg excecutive admin a.k.a Eksekutif Pengurusan dat time..selama 4 month.byk yg aku belajar..politik pejabat tu biasa la..kalau bengang aku buat bodoh je..sampai tahap tak tahan,aku cakap it will be my first and last to be there.ntah,jasad aku mungkin dulu hari2 kat sana,tapi hati aku tidak..so,aku bertahan.!bygkan 4 bulan aku tahan.!then, aku quit on  January.because aku nak bercuti cutian ke Eropah...ecececece....Eropah kunun..itu next entry aku citer.


Right after holiday, balik2 kene settle kan hal nak masuk UiTM...oh ye, aku dapat UiTM Puncak Alam.

Yeah..Alhamdulillah,doa termakbul...taknak aku gi jauh2...itu pun bagi aku dah jauh...it took almost 40minutes from Selayang..nak tak nak, hostel is my last choice..ye la, dulu college takat 15 minutes leh la cakap..so,nak senang duk je la hostel kan..
so far, Uitm Puncak Alam best...paling best adalah kemudahan2 dia...semua baru2 lg...boleh la cakap,UiTM tu xcecah 5 tahun lg if aku xsilap..pemandangan UiTM tu malam2 yg paling best...aku xdapek la pulak nak tempek gambo nye...atee malas nak mengambik gambor nye.perjalanan dari asrama ke fakulti dalam 15 minit jugak la...kalau gi kelas, mmg turun tangga maut tu..meh datang UiTM Puncak Alam tgk tinggi x tinggi tangga aku cakap kan tu...kalau xnak bazir duit naik bas, mmg aku naik tangga je ngan kawan2 after habis class..tp seriously, i hate Sunday...tak tahu nape.biasa org Monday Blues..aku Sunday Blues...sbb aku malas nak balik hostel...boleh kira,,dalam 1 month ni mana ada aku xbalik..mmg every week balik...kelas pulak sampai khamis je..lg la...aku balik. Next sem, ber mula lah aku mengagau mencari rumah sewa..yele,dah malas nak join actvity uni buat, so..mmg aku kene pasrah je la cari umah sewa..yeahhh..lg den suko...habih class,kalau agak nak lik umah,aku balik je.mana x nye,dah 3 tahun aku duk rumah...makan pun mak masak malam2,..ini,makan malam serupa aku xmakan je..ada la,1 week tu aku xmakan malam..sbb xbyk choice..kat Unikop yg xbesar tu pun byk gile option ko nak makan...this time, mmg survive habis lah..Next sem,aku bosan2 mmg aku balik rumah terus.oh ye, panjang aku citer...actuallly aku dapat course      Bachelor in Office System Management (Hons.) ...it took 2 years to complete this course...ho yeahhhhh!!.Insya-Allah by January 2015, habis sudah zaman degree...so far, belajar utk sem ni ok la...aku masuk2 terus sem 3..sbb dah ada pengecualian kredit...sbb time diploma dah ambik that subject..so...sbb tu boleh habis awal.. :).. then focus utk masa depan...ecececcececece :) :) :)

Oh ye, this 14th May 2013 is my convocation.for diploma..tasabanyewwwwwwwwww.....best2...tp tu la hari selasa..ish ish...mmg 13th May,habis class suh adik ambik...esk balik semula UiTM ....grrrrr..then esok nya 2 hari tu kelas lg...kalau cuti kan best.. =______=' ......aku ni duk kira cuti je kejenye...ha ha ha...next week got 1 test..then berduyun2 assignment kena siapkan..chaiyok3x akmar...u can do it,bebeh...!sekejap je weh aku rasa dah April,then May then dangggggg its June...Final Exam....Then masuk september aku dah sem 4...then next year Sem 5 on March...kejap je weh...September next year will be my internship..n thesis =______=' ..double ohemmmgeeeeee...


panjang nye weh,aku bebel2 ni.....mmg seriously byk nak type ni....takpe next entry yeah yeah....(bajet ramai nye followers nak baca!!) ha ha ha.. :) :P


tata :)


sincerely,

Akmar :)

No comments:

Post a Comment