Saturday 5 May 2012

Sabah-Day 2

Bismillah..

ni citer 2nd day kat Sabah..So far, 2nd day ni...kitaorg banyak berjalan..
after wokes up, terus cari breakfast...kat kafe resort ni.
aku makan semua...nasik kuning, sausage, sayur, toast bread...seb bek dapat telan dek tekak ni.
sbb risau pelik2 breakfast nanti...
then, before nak tunggu tourist guide kami sampai.
sempat took some pictures around resort ni.

so, around 07:30 kitaorg  pun berjalan area Kundasang and Ranau..
1st visit kitaorg ke Vivianne Rafflesia Garden...



















aku teruja jugak..
before sampai,aku duk pikir..kene daki bukit ke ni...
but, sangkaan aku meleset yer...
sbb just berjalan bbrp meter,ko nampak lah rafflesia tu tumbuh melata..


















sini pun banyak anjing yer....aku dah la gerun ngn anjing2 berkeliaran ni..adehhhhh..

then,next location is Kolam air panas Poring...
yezza...orang gi sini mandi manda...
tapi,aku n siblings decide gi canopy walk.















then,my parents berehat2..
huarghhhh...aku mmg tak tahan nak hiking ni..ko tau x...
mmg 1st and last aku naik..
tak larat beb..
seb bek, aku mmg bawak sandal sepanjang trip Sabah ni.
dengan handbag di tepi, aku pun mulakan perjalanan...
mmg asal nampak wakaf, mmg aku mintak berenti.
tak tahan makkk nokkkk...
tinggi sangat...

















agak sejam jugak lah hiking tu..
sampai lah di canopy walk..
ya rabbi, mmg lah x gayat wa cakap sama luuu
ade dekat 4-5 jmbtn gantung tu,xsilap aku...

















boleh lak sibling  aku duk henjut2 jmbtn tu kan...
dengan keadaan bwh tu yg amat lah rendah dari pandangan..phewwww...
ngucap aku kejappp..
ok,after hiking..gi kat parents then gi makan tengah hari di Pekan Ranau..

Lepas makan, gerak gi Ladang ternak lembu di Kundasang...


















fenfelingggg obersiiiii uolllls...
siap kebetulan time kitaorg datang tu, ada local siap wat pre wedding photoshoot lagiii kauuu..
kitaorg masuk kat dlm dulu...
tak sampai baper minit dah hujan...mmg xdela nak tangkap gambar kan...dari jauhhpun boleyy.

















then, balik resort tunggu makan malam
malam tu..kitaorg mintak steamboat...
mmg rezeki murah sgt..byk sgt bahan2 dia bagi...tapi,dont expect la sup dia cam johnny's or seoul garden..
mmg xlahhh...
sup ayam semata...and dia bg la sauce...
so...mlm tu merupakan last day di Kundasang before depart to KK esok hari...
mmg sedih nak tinggal resort yg sgt besttt,scenery yg lawa....
takper next time, i'll be there... :) :) ...

p/s: wait for day 3-5 entry yaaaaww..


No comments:

Post a Comment