Thursday 10 May 2012

Sabah- day 3,4 , 5 and 6

Bismillah..

Lama sgt tak update..
this time, aku update sampai hari terakhir aku n family kat sana ya.
Day 3 ni, basically , hari terakhir kat resort..
sedih nak tinggalkan..
huwaaa....
pagi2 tu..siap2 luggage..
breakfast pe sme...then capture some more pictures there..
2-3 hours pas tu check out and say goodbye to kundasang and hello KK..

dekat KK, kitaorg check in dekat Sutera Harbour Hotel..
mmg terbaik lah hotel ni..
tak tahu lah bape star nya..
gaya mcm 5*
then, check in dekat hotel.
berehat2 ms baru check in tu.



while abah and youngest bro gi main golf dekat area hotel.
malam gerak g cari seafood.
kitaorg gi dekat area promenade hotel...
mmg payah lah nak cari malay seafood ..
pilihan seafood yg super duper variety.



cakap je nak apa..
ke kitaorg xdapat trace xtau la.
sme chinese restaurant je byk.
then, balik hotel.tdo.

Day 4
bangun pagi.
having breakfast dekat coffee house.
mmg balas dendam ye...
kat kundasang bfast tak best, kat kk...mmg heaven.
so, melantak sat.
nampakkan...ini melantak sambil  xpandang org kiri kanan depan belakang dah

before nak pusing KK petang tu.
then, after bfast, masuk bilik balik.
oh ye before tu, jenjalan ber tiga dekat area marina and pantai ..

while abah and youngest bro  main golf.
then,
kitaorg pun merebahkan badan di katil yg super empuk.
abah balik, kitaorg pun get ready utk lunch and jenjalan area bandar KK.
lunch tu makan dekat Suria Sabah.
shopping mall ala2 pavillion.
ade designer boutique and so on.
and kitaorg pn lepak kat food court..
mmg harapan lah, nak mkn sedap2 yer.
aku pesan claypot yee mee.
xberasa sgt ..
aku kalau nak compare,sti compare dengan klcc nye claypot..
mmg xde la sama nye kan....
nak makan nasik campur.
aku xlalu lauk dia.
nak makan nasik ayam,,mls pulak.
so, habis gitu je lah lunch aku...
then, lepas lunch, kitaorg serang 1 mall ni..
aku lupe dah apa nama..
coz mak nak buat pearl necklace dia.
nak tambah panjang..
seb baik boleh.
imagine, dari kul 3-5 ptg ya kat sana...
naik kematu bontot menunggu..
aku bosan, pi carik waffle..
menunggu akak tu buat necklace pearl..
hadehh..sedehhh makk menunggu ya dekk non..
dengan omak den nya,x habih2 menelek pearl kat kedai tu..
sampai berborak sakan dengan customer kat kedai tu lagi...

habih sesi pearl hunting, kitaorg dinner dekat pasar philippines..
so far, quite ok lah  tempat nya...
mmg banyak sgttttt seafoooddd...kecur air liur tgk...
tapi yg xbest nya... kedai aku pegi ni...dia bakar dat seafood dengan sambal yg sama.
aku fikir, byk la variety sambal (banyak cengkadak ini budakkk,makann sudeyh).



then, balik hotel..
naik katil..tidoooooo.

Day 5
as usual, bangun pagi.
breakfast bertiga.
pagi tu abah and youngest bro main golf kat mane tah.
day 5 ni xde apa xtvt sgt.
duk dlm bilik
then ptg tu gi balik kat kedai pearl tu..
ada some defects dekat bracelet
and mak nak tukar design...
kali ni,kitaorg berempat exclude youngest bro.
lunch dekat kfc.
balik take away snack plate kfc utk youngest bro.
then, malam nya dinner dekat coffee house hotel.
aku mkn snapper nyonya style.
not bad,but as usual...aku cepat kenyang..
ayorr je abis cepat...
then, balik bilik.packing...esok mau pulanggg ke KL..
yezzaaaa....hati berbunga2 xsabar..walhal esk malam aku bakal dapat tahu result final exam..OMGG!

Day 6
around 2 p.m. fly back to KL..
at last....habihhh jugak percutian kami sekuargaaa. :)
smg tahun2 akan datang.ada lg percutian mcm ni lg :)

berakhirlah,entry holiday tahun ni..
harap2 next year dapat holiday macam ni lg :)

byk lagi nak criter...nantikan next entry












No comments:

Post a Comment